پایگاه خبری تحلیلی سفیر جنوب

شهردار آبپخش گفت: دلیل اصلی مخالفت های شورای شهر، ایستادگی اینجانب در مقابل خواسته های غیرقانونی آنها بوده است و تا روزی که سکاندار شهرداری هستم به هیچ کس باج نخواهم داد و صادقانه به مردم خدمت خواهم کرد.
به گزارش اتحاد خبر؛شامگاه یک شنبه 19 آبان ماه، نشست پرسش و پاسخ شهردار آبپخش با شهروندان این شهر، در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) محله بهرام آباد برگزار شد.
مهندس اعظم صمصامی در این اجتماع باشکوه اظهار داشت:دو سال است به عنوان سکاندار شهرداری آبپخش در خدمت مردم شریف شهر آبپخش هستم و در این مدت علیرغم وجود مشکلات فراوان توانسته ایم با تلاش مضاعف نیروهای خدوم شهرداری و همراهی مردم اقدامات خوبی در حوزه های عمران و مبلمان شهری و زیباسازی شهر داشته ایم.

وی افزود:بهسازی ورودی شهر از سمت برازجان، زیرسازی و آسفالت بیش از 150 هزار متر مربع از معابر شهر، بیش از 100هزار متر پیاده روسازی و بیش از 170 هزار متر کانیو گذاری کوچه ها تنها بخشی از اقدامات انجام شده می باشد.
صمصامی خاطرنشان کرد:تلاش کرده ایم در اجرای طرح های مختلف، عدالت را رعایت کرده و بر اساس شاخص های جمعیتی و اولویت بندی، طرح ها را در سه محله اجرا نمائیم.
شهردار آبپخش در جواب سئوالی که پرسیده بود دلیل اصلی اختلافات شورای شهر با شما چیست ابراز داشت: دلیل اصلی مخالفت های شورای شهر، ایستادگی اینجانب در مقابل خواسته های غیرقانونی آنها بوده است و تا روزی که سکاندار شهرداری هستم به هیچ کس باج نخواهم داد و صادقانه به مردم خدمت خواهم کرد.
وی در این رابطه افزود:برخی خواسته های غیرقانونی آنها عبارتند از؛تفکیک دو زمین 50 هکتاری و 15 هکتاری به پلاک مسکونی خارج از محدوده شهر با کاربری باغی زارعی ، عدم اخذ هزینه قانونی زمین های پدر خانم یکی از اعضای شورا، جذب نیروهای ستاد انتخاباتی آنها در شهرداری،معرفی افرادی خاص جهت عقد قرارداد در پروژه های داخلی و امثالهم.
شهردار آبپخش در پاسخ سئوال شهروندی که پرسید چرا مصوبات شورا را اجرا نمی کنید اظهار داشت:تلاش کرده ایم اکثر مصوبات تائید شده را عملیاتی کنیم و اگر بخشی از آنها انجام نشده،شورای شهر مانع انجام آن شده است.
وی تصریح کرد: برخی مصوبات مثل مخالفت با اجرای تلویزیون شهری و دیوار سنتی که اعتبارات آنها استانی بوده و شورا حق اظهارنظر در آن را هم ندارد و زیر نظر برنامه و بودجه استانداری می باشد.
صمصامی تصریح کرد:شورای محترم در مواقعی جلوی پیشرفت پروژه های شهرداری را گرفته و پیمانکاران را تهدید می کردند که از انجام پروژه خودداری کند بطوریکه پیمانکار تلویزیون شهری و پیاده روسازی بلوار انقلاب را تهدید کرده و حتی دستور تخریب پروژه را دادند و اگر برخی پروژه ها  مثل نصب تمثال شهدا و جاده سلامت اجرا نشده بخاطر ممانعت و بهانه های بی دلیل و غیرمستدل شورا بوده است.
شهردار آبپخش در پاسخ به سئوالی که چرا اصرار بر ماندن دارید ابراز داشت: گرچه خدمت به مردم آبپخش همواره برایم افتخار است ولی بخاطر غیرقانونی بودن استیضاح ماندم و اگر مسیر قانونی طی شود مطیع قانون خواهم بود و در بعد طرح هایی دارم که باید برای اعتلای شهرم اجرا کنم و بعد بروم.
صمصامی در مورد جذب کارگران در شهرداری نیز اظهار داشت: این موضوع طبق مصوبه شورا بود که به شهرداری اجازه داده بود 8 نیرو در قسمتهای مختلف شهرداری جذب کند و مصوبه آن نیز موجود است.
شهردار آبپخش بیان داشت: علیرغم مشکلات و حواشی گوناگون، عمران و آبادانی شهر را فراموش نکرده و در حال حاضر 12 پروژه در دست اقدام است که عبارتند از؛
1-احداث پارک نارنجستان
2-پارک محله ای بلوار شهدا(بلوار شهدا)
3-بهسازی محوطه میدان امام حسین(ع)
4-نصب تمثال شهدا در بلوار انقلاب
5-زیرسازی و آسفالت معابر
6-لوله گذاری،حفر کانال دفع آبهای سطحی کوچه فانوس
7-احداث سرویس بهداشتی بلوار انقلاب
8-پیاده روسازی محله قلایی، بلوار انقلاب و بلوار غدیر
9-طراحی،اجرا و بهسازی ورودی شهر    
10-بهسازی بلوار شهدا و اصلاح آبراه واقع در آن
11-فضای سبز بلوار انقلاب
12-نصب پایه های روشنایی تلسکوپی در بلوارهای سطح شهر و بخصوص محله قلایی.
وی در پاسخ به سئوالی که چرا جاده سلامت اجرایی نشده و تمثال شهدا در بلوار شهر نصب نمی شود ابراز داشت: طراحی جاده سلامت با همکاری جمعی از معماران جوان شهر انجام شده ولی شورای محترم به بهانه های بی دلیل و واهی، مخالفت می کند و در مورد تمثال شهدا نیز طرح آن توسط یکی از طراحان جوان شهر طراحی شده و با فشار شهرداری، مبلغ 250 میلیون تومان هم مصوب شده ولی شورا به بهانه نامناسب بودن طرح، اجازه اجرای آن را نمی دهند.
شهردار آبپخش در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد:با وجود اختلافات و مشکلات با اعضای محترم شورا، به میمنت و مبارکی این ایام حاضرم در صورت دست کشیدن از خواسته های غیرقانونی، با آنها همکاری نموده و گذشته را فراموش کنم.
وی تصریح کرد:  من تمام بزرگان و نخبگان شهر را به همراه اعضای محترم شورای شهر  دعوت میکنم و تمام اسناد و مدارک و گزارش مالی را در اختیار آنها قرار میدهم اگر اثبات شد که من یک ریال تخلف مالی داشته ام هر آنچه تاکنون گفته ام دروغ بوده است.
شهردار آبپخش بیان داشت:دست یاری به سوی بزرگان شهر،نخبگان،صاحبنظران اعضای محترم شورا به دور از هر منیت و خودخواهی دراز میکنم تا همه با هم و به صورت گروهی برای اعتلای آب پخش تلاش کنیم و آنچه را که حق مردم آب پخش هست به انجام برسانیم
لازم به ذکر است در این نشست که 2 ساعت به طول انجامید، شهروندان آبپخشی سئوالات خود را بصورت کتبی مطرح کرده و شهردار آبپخش نیز پس از ارائه عملکرد خود به آنها پاسخ داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی